1. شهرام پاکزاد
  2. پرسش و پاسخ آزاد مناقصه مزایده
  3. پنج شنبه, 27 تیر 1398
  4.  اشتراک از طریق ایمیل
سلام به عزیزان و آقای قره داغلی
بر اساس اشتباهاتی که سازمان انجام داده است بسیاری از موارد در اسناد مناقصه اشتباه محاسبه شده اما مناقصه با همون اطلاعات برگزار شده و شرکتی که تامین کننده کالا هم هست انتخاب شده ، آیا الان می توانیم مناقصه را ابطال کنیم ؟ با پیمانکار برنده چه کنیم ؟
سپاس از راهنماییتون پیشاپیش
علی قره داغلی
استاد مدرس
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
بنابر جزء 2 بند ب ماده 24 قانون اگر «تغییرات زیادی ... باشد و موجب تغییر در ماهیت» گردد چون باعث تغییر در پیشنهاد‌ها (ایجاب‌ها) که باید «مشخص، کامل و قاطع» باشند، می‌گردد و استراتژی برگزاری مناقصه را که سنجش ایجاب‌های یکسان و فرم شده است را بر هم زده، از دلایل لغو مناقصه است و باید ضمن تعیین استراتژی جدید با اسناد نو برای سنجش ایجاب‌ها به برگزاری مناقصه جدید دست زد.
اما اگر تغییرات به استناد بند پ ماده 17 آیین‌نامه مستندسازی تاثیری در ماهیت مناقصه نداشته باشد می‌توان با رعایت این بند یعنی رعایت اطلاع‌رسانی حداکثر تا هفتاد و دو ساعت قبل از افتتاح پاکت‌های مناقصه، پیشنهادهای مناقصه‌گران را اخذ نمود.
اما به طور کلی تغییر ماهیت مناقصه با مواردی بروز پیدا می کند که عبارتند از :
1- موارد مالی که ناشی از مقدار یا کیفیت موضوع است (تا 25 درصد تغییر چون از شروط ضمن عقد قراردادهای عمومی است ایرادی وارد نخواهد کرد)
2-روش دعوت
3-مراحل بررسی
4-نصاب‌های قانونی مبلغ
5-شروط قراردادی؛
که با تغییر هر کدام، ماهیت مناقصه امکان تغییر خواهد داشت.
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
با سلام خدمت آقای قره داغی
در مرحله قبل از بازگشایی پاکت مالی هستیم (مناقصه عمومی - دو مرحله ای - فشرده) و متوجه شدیم اشتباهی در انتخاب آیتم فهرست بها شدیم که موجب کاهش قیمت در جمع کل شده است.حال باید چیکار کرد؟
علی قره داغلی
استاد مدرس
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
اگر تغییرات قیمتی باعث ادعاهای بزرگ آتی مناقصه‌گران خواهد شد لازم است به جهت جلوگیری از هدر رفت منابع عمومی و جلوگیری از اتهام اهمال، مناقصه لغو گردد.
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
با سلام. درصورت برنده شدن در مناقصه و اعلام برنده مناقصه توسط کارفرما... آیا امکان ابطال مناقصه از سوی کارفرما می باشد؟
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
با سلام
مطابق با توضیحات مبسوط استاد گرانقدر جناب آقای قره داغلی به عقیده بنده نیز میتوان با استناد به جزء 2 بند ب ماده 24 قانون برگزاری مناقصات حتی بعد از برگزاری فرایند مناقصه و انتخاب برنده مناقصه نسبت به ابطال آن اقدام کرد . فقط از باب ضرر کرد پیمانکار بابت هزینه های شرکت در مناقصه ( اخذ ضمانت نامه فرایند ارجاع کار ، خرید اسناد ) دینی بر گردن مناقصه گزار خواهد بود.
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
عکس یا فایل مورد نظر خود را با کلیک بر روی دکمه آپلود - بارگزاری نمایید - فرمت های پشتیبانی شده : gif,jpg,png,jpeg,zip,rar,pdf
• وارد کردن • حذف Upload Files (Maximum File Size: 3 MB)

Sharing your current location while posting a new question allow viewers to identify the location you are located.

کد امنیتی
To protect the site from bots and unauthorized scripts, we require that you enter the captcha codes below before posting your question.