یک سازمان دولتی اقدام به انتشار فراخوان استعلام بها در سامانه ستاد در خصوص نیاز خود نموده و متقاضیان میبایست مدارکی تحت عنوان پاکت ب و پیشتهاد قیمت در پاکت ج می بایست در سامانه ستاد بارگزاری می کردند و در این بین شرکتی کمترین قیمت را ارائه نموده کارفرما پس از پایان زمان استعلام بها و بازگشایی پاکتها(همه در سامانه ستاد) اقدام به تماس با شرکت کمترین قیمت نموده و فهرستی از مشخصات کارفرمایان قبلی شرکت را دریافت نموده و در جهت اطلاع از رضایت آنها از شرکت مجری(این موضوع در فراخوان استعلام بها ذکر نشده بود) با آنها تماس گرفته است
ولی با وجود رضایت همه کارفرمایان قبلی و نیز ارائه کمترین قیمت در استعلام بها ، سازمان دولتی به یکباره نیاز را ابطال و پس از پیگیری شرکت اعلام می فرمایید که جزییات نیاز از سوی این سازمان به صورت کامل اعلام نشده است و لذا استعلام بها را باطل کردیم تا بعدا مجددا برگزار کنیم لازم به توضیح است قبل از ارائه قیمت، شرکت ارائه دهنده قیمت با مسئولین ذیربط تماس گرفته و جزییات را برای ارائه قیمتی دقیق تر پرس و جو کرده است
آیا سازمان دولتی مختار است که یکباره با توجیه کاستی از طرف خودش(عدم اعلام جزییات) نیاز و استعلام بها را ابطال کند!؟ و آیا این موضوع قابل رسیدگی است؟